Obiad na szkolnej stołówce vs. ładna sylwetka!

Obiady stołówkowe. Kto ich nie lubił? Kto nie czekał na długą przerwę?
Czy są wśród nas „zjadacze” obiadów ze szkolnej stołówki?


Na pewno! Obiady w szkole są jedną z niezapomnianych chwil! Doskonały smak i domowy aromat unoszący się na szkolnych korytarzach kusi i przyciąga na stołówki nie tylko uczniów, ale także nauczycieli. Co jednak zrobić, gdy chcemy zadbać o swoją sylwetkę lub zrzucić kilka zbędnych kilogramów? Na ratunek przyjdą nam zasady od Marty Malec – trenera personalnego! Sięgnij po nie!

Najpierw odpowiedz sobie na pytanie:

Jak traktuję obiad szkolny?

Pierwsze i fundamentalne pytanie jest takie, czy wracając do domu zjadasz domowy obiad, czy nie. Jeśli tak to oznacza to, że obiad szkolny powinieneś potraktować jako drugie śniadanie lub przekąskę. Mówiąc ogólnie – posiłek poboczny. Jeśli jednak po powrocie do domu jesz mały posiłek, to traktuj obiad szkolny jako jeden z głównych posiłków.

Obiad szkolny = drugie śniadanie

  • Decyduj się raczej na pierwsze danie, czyli zupę.
  • Dobieraj do niej surówkę, sałatkę lub owoc.
  • Ogranicz lub zrezygnuj z wypijania słodzonych napojów.

Obiad szkolny = regularny obiad

  • Nie musisz zrezygnować z dwóch dań.
  • Jeśli zjadasz zupę z ziemniakami, ryżem lub makaronem, to zrezygnuj
    z tych wypełniaczy w drugim daniu.
  • Jeśli mięso, bądź ryby są w panierkach, to pamiętaj, że są to panierki
    z bułki lub płatków (najczęściej kukurydzianych), czyli wypełniaczy.
    W takim przypadku możesz nie dobierać do drugiego dania ryżu, makaronu, lub ziemniaków, bądź poprosić o zupę do popicia (bez wymienionych dodatków).
  • Możesz postawić na pełne drugie danie, ale z „czystą” zupą do popicia.
  • Nie rezygnuj z warzyw! Jeśli masz możliwość, wybieraj te bez majonezu, śmietan lub jogurtów. Najlepiej sprawdzą się sałatki z dodatkiem oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego.
  • Ogranicz lub zrezygnuj ze słodzonych napojów.

 

Poza powyższymi zasadami warto zwrócić uwagę na tempo spożywanego obiadu. Posiłek powinien być zjedzony spokojnie, bez pośpiechu oraz na siedząco. Wszelki stres oraz pośpiech utrudnia trawienie i może powodować dolegliwości ze strony układu pokarmowego.
Pamiętaj, im bardziej obciążony układ pokarmowy, tym trudniejsze chudnięcie.

Trzymam kciuki za świadomy dobór obiadu na stołówce!


O autorce artykułu:
Marta Malec

trener personalny, instruktor fitness
i doradca żywieniowy. Z wykształcenia jest Technologiem Żywności i Żywienia Człowieka, aktualnie studiuje także Dietetykę.

 

 

 

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *