Wielkanoc na lekcjach!

Święta Wielkiej Nocy zbliżają się nieuchronnie.
Macie już pomysły jak zaskoczyć swoich uczniów wielkanocnym spotkaniem? Jakie atrakcje przewidzieliście? Zaprezentuję Wam doskonały event :))

Ruszamy!​
​Zaczynamy od krótkiego wideo pokazującego, jak zrobić pyszny wielkanocny sernik. Dzięki Asiu, za przepis i pomoc przy pisaniu tego artykułu! To nie tylko kulinarna pomoc przed zbliżającą się Wielkanocą, ale także szansa i okazja na niecodzienną lekcję polskiego! Zastanawiasz się, jak to połączyć i o co chodzi? Dobrze trafiłeś i trafiłaś!

 

Oto propozycje na super lekcje:
1

Wspólnie z dzieciakami można stworzyć historyjkę obrazkową (rysunek plus tekst/ video) oglądanych czynności z naszego video. Idealnie pasuje tutaj metoda projektów! Dzielimy na mniejsze grupki i określamy CEL i realizujemy go :))

2

Rozmowa o przygotowaniach do Wielkanocy.
Włączamy filmik, dajemy chwilę na refleksję i zaczynamy burzę mózgów!

​Przykładowe tematy:
* Jak w każdym domu przebiegają przygotowania kulinarne? (Kto/co/jak/gdzie/kiedy?)
* Ulubione potrawy świąteczne – opowiedz o nich, przynieś fotki, nagraj filmik w domu.

3

Przygotować projekt:
TEMAT: Sposób przygotowania ulubionej potrawy wielkanocnej – własne:  video, foto, opis
LUB:
Wspólne gotowanie na lekcji– ale to według możliwości + reportaż
​z danego eventu.

4

 Czasowniki niedokonane / dokonane 
najpierw wprowadzamy a potem gramy w MEMO CZASOWNIKOWE 

5
Uczymy nazw składników ciasta na podstawie fotografii (takie jak w memo):
mąka, masło, cukier, jajko, żółtko, białko, ser, skórka pomarańczowa

6

Sprzęty gospodarstwa domowego -> MEMO
lodówka, piekarnik, miska, łyżka, nóż, widelec, talerz, szklanka,

7

Wielkanocna zgadywanka – wersja łatwiejsza.

Dla uczniów, którzy zaczynają uczyć się języka polskiego. Do pracy w parach – wtedy jedna osoba ma kartę z podpisanym obrazkiem, a druga osoba ma za zadanie odgadnąć co jest na obrazku, może zadawać pytania zamknięte typu: „czy to jest duże/małe?”, „czy to można jeść?”, itp., uczeń  ma też  kartę z wyrazami, ​które mają pomóc w odgadywaniu.

8

Wielkanocna zgadywanka – wersja trudniejsza.
Dla utrwalenia słownictwa związanego z Wielkanocą
Do pracy w grupach – dzielimy uczniów na dwie grupy. Rozdajemy im karty. Grupa pierwsza daje liderowi grupy drugiej wybraną kartę, na której jest obrazek oraz kilka słów kluczy związanych z obrazkiem.  Grupa lidera nie wie co jest na karcie, ma za zadanie dowiedzieć się tego poprzez zadawanie pytań otwartych lub zamkniętych. ​Lider odpowiada, może też sam opisać co przedstawia zdjęcie.  Warunek jest jeden, nie może użyć żadnego ze słów kluczy.

9
AAAA NA DESER dooble wielkanocne – gra w jajeczka :)) ​Karty jajeczka rozdzielamy równo na graczy. Na środku stołu leży jeden krążek i musisz znaleźć wśród swoich symboli, taki który pasuje do tego ze stołu. Jeśli się zgadza – nazywasz go i pozbywasz się szybko swojej karty! Dalej każdy szuka kolejnych symboli do ostatniego położonego jajeczka :)) Kto pierwszy pozbędzie się kart – wygrywa!

​Printoteka.pl – dziękuję za świetne i kolorowe dooble ;))

10

MAPA MYŚLI Z WIELKANOCĄ

11

Malowanie jajek – świetna zabawa, nawet dla tych troszkę starszych 🙂 Przekonaj się! Potrzebujesz kolorowych farb, papieru, kredek, mazaków lub gotowych wzorów do naklejania na jajka. Kreatywność i wyobraźnia – czas start!

12

KONKURS na NAJPIĘKNIEJSZĄ PISANKĘ
wykonaną przez uczniów i studentów! Warto pomyśleć o nagrodzie :)) Oto propozycje naszych pisanek:

13

Wielkanocna piosenka – „dziurawiec”

print

14

Symbole i zwyczaje wielkanocne – układanka haseł z wyjaśnieniem pojęcia
(+foto własnych/domowych symboli świątecznych)
​pokazujmy swoje baranki, pisanki i koszyczki 🙂

15

Uzupełnianie koszyczka wielkanocnego i nazywanie produktów. Co jest w koszyczku? Co masz w swoim koszyczku? Dlaczego? Co te produkty symbolizują?

16

Układanie puzzli i nazywanie brakujących elementów.
​(dzięki Printoteka.pl za świetne kolorowe materiały)

17

Gra w domino wielkanocne
​nazywanie elementów, szukanie obrazka do haseł.

18

Coś na rozluźnienie i kreatywność – KOLOROWANKI.

19

 Kolejnym obowiązkowym elementem lekcji jest projekcja filmików związanych z Wielkanocą.
​Wybór jest naprawdę duży, tutaj tylko kilka najciekawszych 🙂

A teraz kilka słów ode mnie prywatnie.

Kochani, na nadchodzące święta życzę Wam spokoju, radości, odpoczynku i zwolnienia tempa!

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

3 odpowiedzi do “Wielkanoc na lekcjach!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *