Cześć!
Mam na imię Patrycja!
W szkole POLSKI NA CZASIE
jako logopeda:
diagnozuję dzieci
w wieku przedszkolnym i szkolnym
planuję zajęcia
i wprowadzam terapię
Kiedy pomoc do logopedy?
Trafiają do mnie dzieci i dorośli w każdym wieku. Zakres oddziaływań terapeutycznych jest bardzo szeroki. Jako logopeda, w ramach profilaktyki, dbam o prawidłowy rozwój mowy najmniejszych dzieci oraz udzielam wskazówek, jak zapobiegać wadom wymowy u starszych.
Pracuję także nad zaburzeniami komunikacji z osobami autystycznymi, z zespołem Aspergera, afazją czy alalią.
Kiedy potrzebna jest interwencja, na podstawie wieloaspektowej diagnozy szukam przyczyn opóźnień rozwoju mowy lub wad wymowy czy jąkania i podejmuję odpowiednio zaplanowane działania terapeutyczne.

Bez względu na problem, z jakim zgłasza się mały pacjent, przebieg zajęć wyznaczają mi często zainteresowania i pasje dziecka.
Jeśli przychodzi do mnie przyszły paleontolog ćwiczymy razem z dinozaurami tropiąc ich ślady i wymyślając nowe nazwy.
.
Z fanem straży pożarnej stemplujemy akcję gaśniczą i dorysowujemy płomienie na dachu po to, żeby później ugasić je wodą ze strażackiego węża, na której zapisane są ćwiczone wyrazy.
Z małą księżniczką tworzymy koronę z diamentami, za które trzeba zapłacić ćwiczeniami usprawniającymi język czy wargi.
Jak się uczymy? Jak się bawimy?
Właściwe ćwiczenia wplatam w gry, stemplowanie, rysowanie, budowanie czy naklejanie. Z małym dzieckiem aby uniknąć nudy i zniechęcenia, często rezygnuję z klasycznych kart pracy i „kserówek”, a w ich miejsce z pomocą dziecka, jego wyobraźni i pomysłów tworzymy indywidualne gry, prace plastyczne i zestawy do ćwiczeń z których może ono korzystać również w domu.
Co z nudą?
Uważam, że nuda jest najgorszym wrogiem terapii z (małym) dzieckiem, dlatego o ile to możliwe dokładam starań, aby ćwiczenia nie były dla niego wyłącznie żmudną koniecznością.
Drogi Rodzicu!
możesz zgłosić się do logopedy (lub innego specjalisty) zawsze wtedy, kiedy jakakolwiek sfera rozwoju Twojej pociechy budzi niepokój. Być może są to naturalne, wpisane w rozwój i przejściowe trudności dziecka.
W logopedii wyróżniamy jednak pewne nieprawidłowości, o których wiemy, że nie przemijają z czasem, a wraz z jego upływem trudności nawarstwiają się i utrwalają.
Kiedy należy się do nas zgłosić?



TRZYLATEK
* zamienia głoski “f” na “ch”, (mówi choka zamiat foka), zamienia “w” na “ł/j” (mówi joda zamiast woda)
* zamienia “k” na “t” (mówi tot zamiast kot, tupa zamiast kupa), zamienia “g” na “d” (mówi dumta zamiast gumka)
* zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne (mówi fota zamiast woda, puty zamiast buty)
* zamienia “j” na l (jody zamiast lody, jajka zamiast lalka)
CZTEROLATEK
* zamienia głoski “s, z, c, dz na ś, ź, ć, dź” (mówi siamolot zamiast samolot, ciukielek zamiast cukierek)
* mówi niewyraźnie, przestawia lub opuszcza sylaby/głoski, ma problem z przypominaniem sobie nazw przedmiotów/obrazków, nie używa lub myli wyrażenia przyimkowe
PIĘCIOLATEK
* zamienia “r” na l/j (mówi lowel zamiast rower, jekin zamiast rekin)
* zamienia “sz, ż, cz, dż na s, z, c, dz lub ś, ź, ć, dź” (mówi skoła, siafka)
Rodzicu, pamiętaj proszę…
istnieją pewne warianty wymawiania głosek, które nie są normą w żadnym wieku. Konsultacja, a zwykle również i terapia logopedyczna potrzebne są zawsze gdy:
dziecko przy wymowie niektórych/większości głosek wsuwa język między zęby
dźwięk podczas mówienia przypomina mowę kaczora Donalda, a w trakcie mówienia (głównie głosek “s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, sz, ż, cz, dż”) słychać nieprzyjemny poszum
głoska “r” zastępowana jest innym niż “j” czy “l” dźwiękiem (jest zdeformowana, przypomina r francuskie, angielskie lub inne)
Lepiej zapobiegać niż leczyć.
Im wcześniej logopeda podejmie pracę z dzieckiem, tym szybciej uda się wyeliminować wady wymowy i nie dopuścić do utrwalenia nieprawidłowych nawyków, w myśl starej zasady.

Wybierz dogodny dla Was czas!
poniedziałki
13:00-14:00
85 zł
zajęcia trwają 60 minut
- wcześniejsza diagnoza
- zeszyt pracy
- kreatywna nauka
- zajęcia stacjonarne w szkole w Pabianicach
PONIEDZIAŁKI
14:05-15:05
85 zł
zajęcia trwają 60 minut
- wcześniejsza diagnoza
- zeszyt pracy
- kreatywna nauka
- zajęcia stacjonarne w szkole w Pabianicach
PONIEDZIAŁKI
15:10-16:10
85 zł
zajęcia trwają 60 minut
- wcześniejsza diagnoza
- zeszyt pracy
- kreatywna nauka
- zajęcia stacjonarne w szkole w Pabianicach