„Filmowe wtorki” to autorski projekt skierowany do uczniów klas 4-8. Obejrzenie filmów na podstawie lektur może mieć wiele korzyści dla ucznia. Czy wiesz jakie?
- Filmy pozwalają na wizualizację wydarzeń, postaci i miejsc opisanych w książkach. Dla wielu uczniów towarzyszenie opisom wizualnym może ułatwić zrozumienie i przyswojenie treści lektur.
- Porównywanie filmu z książką może pomóc uczniom w rozwinięciu umiejętności krytycznego myślenia. Mogą porównywać, co zostało zmienione lub pominięte w adaptacji filmowej i rozważać, jakie były tego powody.
- Dla niektórych uczniów oglądanie filmów na podstawie lektur może zachęcić do lektury samych książek. Jeśli film wciągnie ich fabułą, mogą być bardziej skłonni sięgnąć po oryginalną lekturę.
- Filmy historyczne lub osadzone w konkretnym środowisku kulturowym mogą pomóc uczniom lepiej zrozumieć tło, w którym rozgrywają się lektury.
- Obejrzenie filmu na podstawie lektury może być świetnym punktem wyjścia do dyskusji w klasie. Uczniowie mogą porównywać swoje wrażenia z filmu z własnymi interpretacjami tekstu.
- Nie wszyscy uczniowie uczą się w ten sam sposób. Dla niektórych oglądanie filmów może być bardziej efektywne niż czytanie książek, a dla innych może to być dodatkową metodą utrwalania treści.
Oczywiście, warto zachować równowagę między czytaniem oryginalnych lektur a oglądaniem filmów na ich podstawie. Filmy to jedno z narzędzi wspomagających naukę i zrozumienie treści, ale nie zastępują samej lektury. Warto korzystać z obu form, aby lepiej zrozumieć i docenić literaturę. Właśnie dlatego zapraszamy do udziału w naszym bezpłatnym projekcie „Lekturowe wtorki”! Wystarczy tylko zapisać swoje dziecko na wyświetlany przez nas film!
Ekranizacja jest bezpłatna i odbywa się w szkole POLSKI NA CZASIE w Pabianicach przy ulicy Łaskiej 46-48 na 1 piętrze.
Obowiązuje limit miejsc oraz rezerwacja przez formularz na tej stronie.
W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 600425034